GRAFIKA A KREATIVA

portfolio-logo

Grafika
a kreativa

Nezbytnou součástí všech komunikačních nástrojů je grafika. Grafik nechává svůj umělecký otisk na všem, co je běžnou součástí našich životů, od vizitek po billboardy, od pozvánky po spot, od letáčku po firemní časopis. I když toto tvrzení pokládám za velmi odvážné, grafika je všude kolem nás, ač ji nevidíme, což je v mnoha případech dost pochopitelné a lidský vkus ochraňující.

Vizuální umělecký styl odjakživa bojuje s obrovským problémem rozdílnosti vkusů a hlavně s pocitem, že kvalitní vizuál nebo třeba jen prachobyčejnou vizitku zvládne každý, klidně ve Wordu nebo v malování. Kurník, k čemu jinému by ty programy byly, když ne k tomu, aby člověk nemusel vyhazovat drahocenné peníze za to, že nějaký pseudoumělec v roztrhaných džínách a vytahaném svetru, s cigaretou v koutku a tužkou za uchem udělá frc frc a pak tvrdí něco o umělecké licenci?

Musím říct, že se account managerům nic neprodává hůře než grafické návrhy, nic není těžší obhájit než hodiny kreativy v kalkulacích a nic ve Vás nevzbudí větší pocit beznaděje než koment – „není to hezké“.

To, že opravdoví grafici jsou opravdoví umělci, poznáte nejen z jejich tvorby, ale i z jejich chování, které je pro většinu lidí jiných profesí, a to často i uvnitř jedné agentury, zcela nepochopitelné. Mě každopádně povedená reklamní grafika naplňuje uspokojením a radostí, protože chápu, že spojit umělecký plán a záměr se záměrem komunikačním, prodejním nebo argumentačním je srovnatelné s výstupem na Mount Everest. Přesvědčovat grafika, aby do svého díla dodal něco, co není úplně „košer“, ale pro oko běžného smrtelníka je to jen maličkost, je jako přesvědčovat paní učitelku v první třídě, že má psát s gramatickými chybami, protože to její žáčkové stejně nepoznají.
Protože patřím k těm, kteří grafiky bez obalu obdivují a jejich pozdní příchody a nesplněné termíny mě vytočí o trochu méně než kolegy accounty, přimlouvám se, dejme jim prostor. Protože tvůrčí duch a nadání bez prostoru je jako zlatá rybka na Sahaře.

 

EVENT
TTL
LOYALTY PROGRAMY
VÝVOJ WEBOVÝCH PROJEKTŮ
GRAFIKA A KREATIVA
SPECIÁLNÍ PROJEKTY

A co v našem grafickém studiu vzniká?
Billboardy, bigboardy, Citylighty, plachty
POS a POP materiály
Veškeré druhy inzerce
Profesionální fotografické práce
Loga
Design manuály
Letáky i firemní profily
Plakáty
Výroční zprávy
Kalendáře
Firemní časopisy
Návrhy dárkových předmětů
Webové stránky
image_portfolio